سبد خرید

کنترل کیفی بلیستر

شرکت بینا صنعت ویرا

سیستم کنترل کیفی بلیستر

سیستم کنترل کیفی بلیستر: دارو از گذشته تا الان نقش بسزايی در بقای انسان ایفا کرده است. حیاتی بودن نقش دارو در زندگی بشر، حساسیت‌هایی نیز در مصرف آن به همراه داشته است به طوریکه اغلب افراد بیمار با کوچکترین نقص حتی در نوع بسته بندی دارو، اعتماد خود را نسبت به کارایی دارو از دست می‌دهد. ظاهر بصری محصولات دارویی در بازار بسیار حیاتی است، زیرا مصرف‌کنندگان حتی در کوچکترین نقص دارویی اعتماد به درستی روند تولید و کیفیت کلی یک محصول را از دست می‌دهند. بنابراین داروها با کوچکترین نقص تقریباً قابل فروش نیستند و برای تولیدکنندگان دارو، ظاهر محصولات به عنوان ملاک تعیین کننده به حساب می آيد. از طرفی وجود نقص در بسته بندی دارو ممکن‌ است باعث خدشه‌دار شدن اعتبار شرکت داروساز شود.

الزامات مربوط به سیستم‌های بازرسی از قرص‌ها و بلیسترها به طور مداوم در حال افزایش است. دلیل این امر،  این واقعیت است که بخش‌های بازاریابی تولیدکنندگان دارو دائماً رویای ایده‌های جدید برای طراحی بلیستر را دارند تا خود را از رقبا جدا کنند. وجود همچین الزاماتی، خط تولید را به سمت توسعه مداوم سیستم‌های بازرسی قدرتمندتر و به طور ويژه سیستم‌های بینایی سوق داده است .با وجود همه این نکات و با توجه به اینکه داروها در مقیاس خیلی بالایی تولید می‌شوند امکان بازرسی و کنترل کیفیت بدون خطای آن‌ها توسط نیروکار انسانی، به علت کاهش تدرجی تمرکز در طول زمان، امکان پذیر نیست.

شركت بينا صنعت ويرا با توليد دستگاه كنترل كيفی بليستر اين مشكل را به بهترين شكل ممكن حل كرده است.

قرص های کنترل کیفی بلیستر -بینا صنعت ویرا
شرکت بینا صنعت ویرا

چالش های كنترل كيفيت و بسته بندي محصولات دارويی:

  •  حساسيت بسيار بالای محصول.
  • نياز به نيروی كار زياد برای كنترل كيفيت محصولات.
  • افزايش تدريجی خطا در روند كنترل كيفيت.

هر كدام از چالش‌های ذكر شده اگر به موقع و به طور دقيق پاسخ داده نشوند، منجر به مشکلاتی از قبیل افزایش هزینه تولید، کاهش رضایت مشتری و… می‌شود.

چالش‌های تجاری كنترل كيفيت و بسته بندی محصولات دارويی:

  • كاهش سطح اعتماد بيمار به داروی مصرفی و در نتيجه كاهش چشمگير فروش محصولات در صورت بروز خطا.
  • افزايش شيفت‌های كاری به منظور كنترل كيفيت محصولات كه منجر به افزايش هزينه توليد می شود.

تشخیص قرص- کنترل کیفی بلیستر

دستگاه كنترل كيفی بليستر:

شركت بينا صنعت ويرا با به كار‌گيری بينايی ماشين و دوربين‌های صنعتی، توانسته است دستگاهی تحت عنوان دستگاه كنترل كيفی بليستر طراحی كند كه قادر است تمام مشكلات و چالش‌های ذكر شده را با بيشترين دقت ممكن حل كند.

طراحی دستگاه کنترل کیفی بلیستر به طوری است كه دارو يا بليستر بر روی كانواير قرار داده می شود. سپس محصول با حرکت کانوایر از زیر واحد عکس‌برداری که شامل دوربین‌های صنعتی و سیستم روشنایی است، رد می‌شود. این واحد با ثبت تصوير از محصول، تصاوير آن را به واحد پردازش می‌فرستد. در واحد پردازش نیز به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی و به طور ویژه بینایی ماشین، هرگونه عیب و خطا از قبل تعریف شده را تشخیص می‌دهد.

در سیستم تصویربرداری، تجهیزاتی استفاده شده است که ذراتی با اندازه چند دهم میلی متر را با تمایز رنگ بسیار بالا تشخیص مي‌دهد . این عملکرد با سرعت حداکثر ۳۰۰ سیکل در دقیقه در خط توليد رخ می دهد که معادل عملکرد بازرسی حداکثر ۹۰۰ قرص در دقیقه در سه ردیف است.

کارشناسان بینا صنعت ویرا برای توسعه یک سیستم بازرسی مناسب برای کنترل کیفی بلیستر و داروها، اول از همه معیارهایی را که می‌تواند درک عینی از کنترل کیفیت را فراهم کند را بررسی نموده اند تا دلایل رد محصول بر اساس نقص پوشش یا ذرات روی قرص ها، آلودگی با مو یا ذرات اضافی تولید توسط دستگاه نشان داده شود.

لازم به ذكر است كه دستگاه کنترل کیفی بلیستر و دارو در انواع و اندازه‌های متخلف، بسته به نياز مشتری توليد می شود.

نرم افزار کنترل کیفی بلیستر - بینا صنعت ویرا

قابليت های نرم افزاری دستگاه:

نرم افزار VEERA INSPECTION قادر است با به کارگیری به روزترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی و رابط گرافیکی ساده، استاندارد‌‌های چهارمین انقلاب صنعتی (INDUSTRY 4.0) را در خط تولید شما پیاده سازی کند(شكل 2). این، برخلاف نرم افزارهای کرکی ارائه شده، تماما توسط تیم برنامه نویسان مجرب بینا صنعت ویرا بر پایه زبان برنامه نویسی C++ ساخته شده است و از مزیت‌های زیر برخوردار است:

  • قابلیت ارتقای نرم افزار در صورت نیاز کارفرما
  • دسترسی کامل به تمامی پارامترهای کنترلی سیستم
  • امنیت و کارکرد بالا به دلیل اختصاصی بودن نرم افزار
  • استفاده از بروزترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پردازش و یادگیری سیستم
  • سرعت پردازش بالا
  • نمایش تصاویر گرفته شده به صورت بلادرنگ
  • ارائه هر گونه گزارش آماری از محصولات پردازش شده در بازه های دلخواه
  • قابلیت ارائه یک API استاندارد برای ارتباط با سیستم مرکزی و ارسال گزارش ها
  • قابلیت اتصال به سیستم بالاسری مانند MIU یا ERP.

توجیه اقتصادی:

  • به طور مستقیم اگر در طول فرآیند بسته بندی یک بلیستر پر نشده یا به اشتباه پر شده و سپس بسته شده باشد، باید تمام بسته در زباله قرار بگیرد که به نوعی این عمل باعث ایجاد ضرر مالی خواهد شد.
  • دستگاه کنترل کیفی بلیستر باعث کاهش چشمگیر استفاده از نیروی انسانی در واحد کنترل کیفیت می‌شود و در نتیجه هزینه تولید به وضوح کاهش می‌یابد.
  • افزايش دقت ناشی از استفاده از دستگاه كنترل كيفی بلیستر باعث افزايش اعتبار مجموعه و در نتيجه منجر به افزايش تعداد
  • مشتريان ميشود.

نحوه عملكرد دستگاه كنترل كيفی بليستر

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * علامت گذاری شده اند