سبد خرید

سورت دندان مصنوعی

دستگاه سورت دندان مصنوعی

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، بشر توانسته‌است دندان‌هایی بسازد که بسیار شبیه به دندان‌های عادی انسان است بطوریکه همه وظایف یک دندان عادی را انجام می‌دهد. صنعت ساخت دندان‌های مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های فراوانی داشته است. با این حال هنوز چالش‌ها و مشکلاتی در زمینه تولید و کنترل کیفیت دندان‌های مصنوعی وجود دارد. در فرايند توليد دندان‌های مصنوعی، دندان‌های توليد شده به صورت انبوه در يک ظرف قرار می گيرند. اين دندان ها از لحاظ رنگ، سايز و شكل با هم تفاوت‌هايی دارند. اما تشخيص اين تفاوت علاوه بر اينكه به يک فرد متخصص نياز دارد، بسيار كار سخت و طاقت‌ فرسايی نيز است. یک نکته اساسی در تولید دندان‌های مصنوعی، جداسازی آن‌ها است. به طور واضح شباهت بسیار زیاد دندان‌های انسان، گاها باعث می‌شود تا دندان‌های مصنوعی تولیدی، خیلی سخت شناسایی شوند. اين امر خود نيز منجر به نارضايتی و خدشه دار شدن اعتبار مجموعه می شود.

دندان مصنوعی - بینا صنعت ویرا
مشکلات و چالش‌های پیش روی سورت دندان مصنوعی:
  • تشخيص بسيار سخت و پراشتباه مجموعه دندان‌های هم رنگ از بقيه دندان های موجود.(شباهت بسیار زیاد رنگ‌های هر مجموعه از دندان‌های مصنوعی)
  • تشخيص سخت نوع دندان از يک مجموعه به علت شباهت برخی از دندان‌ها به هم (انسان معمولا 32 عدد دندان دارد.)
  • تشخيص سخت محل قرار گيری دندان‌ها به علت تقارن نسبی موجود در ساختار دهان انسان.به عنوان مثال امكان اشتباه در دندان شماره 24 و 25 .( شكل1)
  • نياز به نيروی متخصص (که معمولا با هزينه بالا در دسترس است) برای بررسی و كنترل كيفيت محصولات و جداسازی آن‌ها.
  • دردسترس نبودن نیروی کار مناسب برای کنترل کیفیت دندان‌های مصنوعی

شكل 1: شماره گذاری دندان های انسان

دستگاه سورت و تفکیک دندان مصنوعی با تصویربرداری از دندان‌های در حال عبور از مسیر مشخص شده و با پردازش اطلاعات شکلی و رنگی آن‌ها، نوع دندان‌ها را مشخص کرده و براساس تنظیمات انجام گرفته در نرم افزار، هر نوع دندان را در محفظه جداگانه تفکیک می‌کند. این دستگاه قادر است سه تمایز جدی در دندان ها که عبارت اند از سایز، رنگ و شکل را تشخیص دهد. به دلیل شباهت شکلی، رنگي و سايزی بالای دندان ها، به منظور شناسایی هر دندان، از هر دندان در سه جهت  تصویربرداری شده و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق، نوع و رنگ و سايز دندان شناسایی می‌شود. نمونه این دستگاه در شکل زیر قابل مشاهده می‌باشد.

شكل شماره2:دستگاه سورتينگ دندان های مصنوعی

عملکرد دستگاه

ابتدا دندان‌ها در مخزن تعبیه شده در دستگاه توس اپراتور ریخته می‌شوند. بعد از روشن شدن دستگاه، دندان‌ها به مسیر کانوایر جداسازانتقال داده می‌شوند. در این مرحله، دندان‌ها به ترتیب از داخل باکس مخصوص عکس برداری و پردازش عبور کرده و نتیجه تصمیم گیری در رابطه با هر دندان به عملگر جداساز داده می‌شود و هر دندان به جعبه مخصوص خود انتقال داده می‌شود. این دستگاه قادر است ۲۸ نوع دندان را در ۱۰ نوع رنگ مختلف  و 4سايز شناسایی نماید. در ادامه ويديويی از نحوه كار دستگاه سورتينگ دندان مصنوعی ارائه شده است:

همچنین دستگاه سورت هوشمند دندان مصنوعی ارائه شده دارای نرم افزاری است كه كار با دستگاه را برای اپراتور بسیار ساده می‌کند. این نرم افزار همچنین توانایی ارائه گزارش‌های ماهانه و هفتگی را دارد. علاوه بر این، در بخش نرم افزاری دستگاه این امکان وجود دارد تا با تصویربرداری از نوع جدیدی از دندان، آن نوع دندان را نیز سورت نماید. تصاویری از نرم افزار دستگاه در شکل‌های 3 و 4  قابل مشاهده می‌باشد.

نماي كلي از نرم افزار

شكل 3: نمايي از نرم افزار دستگاه

نماي از بخش گزارش گيري نرم افزار

شكل 4:  نمايي از نرم افزار دستگاه

ویژگی‌های دستگاه سورت و تفکیک دندان مصنوعی:
  • قابل استفاده برای سورت هر نوع قطعه بهداشتی.
  • نمايش رابط كاربری در صفحه نمايشگر و امكان ريست كردن.
  • ارائه گزارش به صورت لحظه ای، روزانه و هفتگی.
  • تفكيك دندان های مصنوعی با دقت .
  • بدنه تماما استيل دستگاه و رعايت كامل نكات بهداشتی در ساخت.

اگر مشكلات ذكر در اين مقاله نيز در در خط توليد شما نيز وجود دارد، يا هر مشكل ديگری كه در اين زمينه، كيفيت توليد شما را كاهش داده و يا هزينه توليد را بالا برده، می توانيد با كارشناسان و مختصصان شركت بينا صنعت ويرا در ارتباط باشيد.

کارشناسان و متخصصان شرکت بینا صنعت ویرا بسته به نیاز شما، می توانند شما را در انتخاب دستگاه مورد نظرتان راهنمایی کنند. برای کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

نحوه عملکرد دستگاه سورت دندان مصنوعی، ساخته شده توسط شرکت بینا صنعت ویرا

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * علامت گذاری شده اند